010–214 78 00   Telefontid till 17:00

Hur funkar det?: Frågor och svar

Vad är Servistore?
Servistore jobbar med self storage som är en säkrare form av förråd för privatpersoner och företag. Det här erbjuder vi med hög service och tillgänglighet dygnet runt på sju anläggningar, tre orter och ca 15 000kvm yta. Alla anläggningar är uppvärmda.
Hur är säkerheten på Servistore anläggning?
Säkerheten är Servistore signum, alla förråd är individuella, insynsskyddade och robust uppbyggda. Som kund erhåller du inpasseringskort med kod, samt egen nyckel till ditt förråd. Servistore är alltid videoövervakat och larmat för intrång, dygnet runt – året runt.
När har jag som kund tillgång till mitt förråd?
Som kund har du tillgång till ditt förråd/garage dygnet runt på årets alla dagar. Med vår höga säkerhet kan man som kund känna sig säker i våra utrymmen, oavsett när man besöker oss.
Vilken är den kortaste hyrestiden ni tillåter?
Våra förråd hyrs ut med en kortaste tid på en vecka, men utan någon övre gräns. Man hyr sitt förråd / magasinering så länge behovet finns.
Kan man ha MC/cross förvarat hos er?
Ja. Den här formen av förvaring kostar inte mer för dig som kund. Däremot behöver batteriet vid förvaring kopplas ur och förrådet i sig kan ej användas som garage.
Tillkommer moms på förrådshyran?
Nej, inte för privatpersoner men heller ej företag/föreningar som själva ej redovisar moms. Driver du däremot ett företag som löpande redovisar moms så tillkommer 25% moms på angiven förrådshyra.
Hur snabbt kan jag få tillträde till ett förråd?
Direkt. Under telefon- och butikstider kan ni ta direkt kontakt med oss och lösa ett tillträde alternativt boka online och tå fillgång direkt. Vår online-tjänst är tillgänglig dygnet runt.
Hur ser era förråd ut?
Den bästa uppfattning får man nog genom att göra en digital rundvandring. Alla bilder på hemsidan är från våra egna anläggningar, ni är även välkomna att besöka oss om så önskas. Se öppettider och adresser här.
Kan jag byta storlek efter bokning?
Absolut. Kontakta oss så hjälper vi dig.
Hur betalar man för sitt förråd?
Betalning sker månadsvis i förskott. Vid bokning online så erläggs första månadshyran (gäller från samma dag som bokning görs och en månad framåt). Nästa fakturera kommer att faktureras er. För kunder som bokar över telefon eller i butik så faktureras man från dag för överenskommet tillträde.
Kan jag få hjälp med inleveranser?
Om du har ett registrerat företag, ja. För privatpersoner så hanterar vi inga inleveranser. Inleveranser debiteras per inleverans månadsvis i efterskott, i samband med ordinarie förrådshyra.
Finns det andra tilläggstjänster?
Ja. Man kan hyra förrådsinredning, få tillgång till container, få egna eluttag med mera. Kontakta oss för mer information och aktuella priser.
Min kod fungerar inte, vad gör jag?
Kontakta oss så hjälper vi dig.
Försäkrar ni mitt gods?
Nej. Vi har ansvarsförsäkringar för vår verksamhet och dess innehåll, men försäkrar inte det enskilda godset. Det åligger varje kund att teckna sin egen försäkring. I regel ingår denna i en ordinarie hemförsäkring och kallas ofta för 'bortaskydd'.
Vad får man förvara?
Med undantag för explosiva och/eller lättantändliga saker så får man förvara så gott som allting. Är ni osäkra över något specifikt så ta gärna kontakt med oss. Man får heller inte förvara livsmedel eller saker som i övrigt har en kraftig doft runt sig.
Hur säger jag upp mitt avtal?
Alla uppsägningar måste vara oss skriftligen tillhanda. Alla kontrakt avslutas vid utgången på en månad. Kort och nycklar ska vara Servistore tillhanda innan månadens slut. Är den sista dagen i månaden en söndag måste således kort och nycklar lämnas in redan på fredagen, månadens sista helgfria vardag.
Säljer ni flyttkartonger och övrigt flyttmaterial?
Definitivt! I alla våra butiker säljer vi smarta flyttmaterial som gör er flytt och förvaring lite enklare. De vanligaste produkterna hittar ni pris och bilder för här på hemsidan under 'Flyttmaterial' eller direkt i vår Webshop. I våra butiker hyr vi även ut släpvagnar, oavsett om man är förrådskund eller inte.
Hjälper ni till att hämta/frakta bort mina saker?
Absolut! Servistore är en del av Servistik som bland annat tillhandahåller flyttjänster. Kontakta Servistores personal så hjälper vi dig gärna att boka transport via Servistik. Dessutom kan vi erbjuda våra kunder att hyra släpkärra. Boka släpkärran genom att ringa oss, eller boka direkt här på hemsidan.
Hur lång uppsägningstid är det?
Förråd som sägs upp som senast den 15:e lämnas som tidigast den sista vardagen i samma månad. Således är uppsägningstiden kort, för att kunna erbjuda flexibilitet för våra kunder.
Övriga frågor
Kontakta oss så hjälper vi dig. Ordinarie kontorstider finns här men vi har även telefonjour lördag-söndag mellan 08:00–17:00. Välkomna!
Hur fort kan jag få tag i ett förråd?
Beroende på tillgänglighet kan du få hyra förråd samma dag som begärts.